суботу, 24 грудня 2016 р.

Факультативний курс «Інформаційне моделювання»

«Коли учень творить, він навчається. 
Учитель же буде в епіцентрі цього всього. 
Хто думає інакше, у того ніколи не було гарного вчителя. 
Я б продав усі свої технології за зустріч з Сократом»
 Стівен ДЖОБС.

Пояснювальна записка

    Факультативний курс  «Інформаційне моделювання»  містить п’ять дидактичних розділів:
1.ВСТУП В ІНФОРМАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ(2 години)
2.ІНФОРМАЦІЙНІ  ВІЗІЇ ОСОБИСТОСТІ(4 години)
3.ІНФОРМАЦІЙНА МОДЕЛЬ  ОСОБИСТОСТІ(4 години)
4.ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ(22 години)
5.ПРАКТИКУМ З СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ(3 години).

    Кожний розділ курсу  має відповідну заохочувальну траєкторію розвитку з практично-дослідницьким навчанням, що спирається на триєдину мету. При  цьому у курсі превалює навчання  між  однолітками, що добре володіють навичками та уміннями працювати з браузерами, і прищеплюється самодисципліна заради персональних цінностей і досягнень. Навчальна праця в даному  курсі сприяє розвитку дослідницьких компетенцій особистості старшокласника.  Вчить орієнтації у інформаційному просторі.  Он-лайнова практичність, включаючи зосередження на користувацьких уміннях, допомагає слухачам оволодіти   офісним програмним забезпеченням. Кожний етап дослідницької діяльності в інформаційній системі поділено на події: розпізнавання проблеми, виявлення парадоксів або  непо­міченої інформаційної реальності; опис рівнів  організації зв’язків, групові  залежності, креативні процеси; можливість спільної чи одинарної обробки; інфраструктура вербального середовища, здібності та можли­вості інтелектуального та практичного опанування. 
Цей факультативний курс створює  потужне  дослідницько-виховне середовище у середньому закладі, в якому  здібні старшокласники мають  можливість реалізувати свій потенціал  у конкуруючому середовищі з метою оптимальної та успішної практики самореалізації. Інформаційне моделювання дає можливість запобігти диссинхронізації  розвитку особи, що діагностує  випереджаючий розвиток інтелектуальної сфери в порівнянні з психо-емоційною сферою  або практичною сферою застосувань умінь та навичок. Індивідуальне тестування обдарованих (інтелектуально, емоційно, соціально, практично, фізично) неповнолітніх спрацьовує майже неадекватно. Результати тестування  майже не відображають  реальні  здібності неповнолітніх. Після невдалого тестування втрачається адекватна самооцінка неповнолітнього. Однак, виявлення, формування та сприяння розвитку особливих задатків та здібностей у юнаків та дівчат є нагальним завданням педагогіки та психології.  Пошукова колективна робота та дослідницька співпраця учнів у різних психологічних  мікрокліматах сприяє інтелектуальній та психо-емоційній  напрузі.  У свою чергу це  збагачує практичний досвід   старшокласників.  
База   навчання глобалізованої особи – це Інтернет, що   надає інформаційні ресурси для збагачення кругозору і досвіду. Класичний урок не замінить неповнолітньому емоційного занурення в оточені вчених та фахівців в процес здійснення і відкриття невідомої реальності. І, незважаючи на те, що проведено величезну кількість досліджень в області педагогіки та психології  дитячої творчості,  ще маємо  організувати  цілісну концепції співпраці обдарованих дітей.  відповідає запитам філософської, мистецтвознавчої, психологічної та педагогічної думки. Практика факультативного навчання  старшокласника реалізується  через   ланцюгові «успіхи» та поступові перемоги над самим собою.  Отриманий досвід усвідомленої  навчальної співпраці старшокласників з інформаційними моделями, електронними доробками фахівців з відповідних напрямів спеціалізації дає позитивний результат.  Автор факультативу розуміє, що досить глибоко занурювати старшокласників  в непрості  проблемні наукові питання зараз не варто.  Проте   показати те,  що невидиме, виявити і зафіксувати початкові індикатори проблем аби  зреагувати на моральні маячки та мотиваційні джерела і унікальні детермінанти у творчості. Курс має допомогти  неповнолітнім налагодити взаємозв'язки з творчими однолітками за кордоном.  Саме через співпрацю з компетентними фахівцями досягати у старшокласників глибокого уявлення про поняття власного потенціалу особистості та належного інтелектуального ресурсу за умов  творчої самореалізації в конкуруючому мікрокліматі.
Проблема оптимальної реалізації лідерських прав та громадських обов’язків талановитих дітей стоїть перед педагогами протягом довгого часу. Цей факультативний курс базується на класичних теоріях особистості.  Курс розвиває  аспектні здібності в обдарованих неповнолітніх. Проте вивчення питань структури обдарованості, таланту і геніальності має дуже велике мотиваційне значення як для підліткової психології, так і для вирішення конкретних психолого-педагогічних завдань сучасної освіти.
Навчальна програма факультативного курсу «Інформаційне моделювання»  складена для старшокласників 9,10,11,12 спеціалізованих класів і має реалізувати   напрямки навчально-дослідницької діяльності:
·        допомогти актуалізувати знання  та мотивувати юнаків та дівчат до творчої співпраці та надолужити відставання інформаційного кругозору старшокласників, притлумити негативний відтінок натаскування та зубріння.
·        розвивати свої задатки та здібності через осмислення своїх прав та обов’язків у колі причин та наслідків  отриманого творчого досвіду під час участі у конкурсах, змаганнях, випробуваннях, олімпіадах, фестивалях, форумах;
·        допомогти старшокласникам оптимально визначати важливі пріорітети та базові орієнтири щодо психологічного та  соціального саморозвитку, а саме персональних унікальних особливостей у конкуруючому середовищі;
·        допомогти соціально самоорганізуватися і психологічно самореалізувати себе на  рівні власних можливостей  через внутрішні  та зовнішні  чинники, сприяти розвитку  спеціальних здібностей  старшокласників у конкуруючих середовищах, підтримати емоційне відношення до дійсності.

На даний період дуже популярні методики розвитку партнерства у дітей, що навчаються у різних закладах. Варто звернути увагу на те, що одні методики дійсно дають відмінний результат в педагогічній роботі, а деякі методики просто рекламуються у виданнях і не мають навіть задовільного втілення! Даний факультативний курс дасть можливість виявити загальні проблеми обдарованих дітей і зрозуміти, що може зробити сама дитина, що може зробити для цієї дитини школа, а що – можуть батьки дитини. Наставник факультативного курсу матиме радість від співпраці з старшокласниками, якщо допоможе і сприятиме   розкриттю персональних задатків, здібностей, і дасть зрозуміти, що робота з різними інсинуаціями,  міфами, стереотипами, псевдонауковими поглядами  завжди є ефективною і чудовою для встановлення закономірної дійсності.
Поділюсь з наставниками курсу досвідом. За потребою я застосовував диференційоване опанування курсом, якщо між старшокласниками виникли дві групи по типу "зроблений" вундеркінд та  "природній" талант. Якщо ж наставник здібний швидко рефлексувати перед старшокласниками і розумітиме, що їм це потрібно, то у найкращому випадку ця молодь має відповісти сама собі на запитання, як  скоригувати цей курс, щоб він вплинув на їхнє подальше життя?   У підлітковому віці особі варто   навчитися  самовизначатися і закріпляти надважливу здібність обдарованих осіб – це приймати рішення самостійно. Здебільшого в наш кризовий час наставники частіше зустрічаються з так званим феноменом згасання ранньої обдарованості у підлітковому віці.  Не варто фарбувати явища обдарованості в райдужні барви. Як правило, у обдарованих  неповнолітніх не було веселкового дитинства. Їхнє теперішнє вже загублене в минулому. А тому цей факультативний курс має провести відповідну корекцію мислення у задоволенні потреб згасаючої обдарованості особи заради його успішного майбутнього.
У обдарованих підлітків є проблема «прив’язаності» до взірцевого об’єкта, з яким він ділиться своїми таємними та ймовірними очікуваннями. Тому наставнику курсу варто урізноманітнити  точки зору даної особи на дослідницьку проблему через спілкування та дослідницькою роботою  з фахівцями різних напрямів.
У підлітковому віці обдарованим вчитися стає досить важко. Настає так звана примарна «границя освіти» або перша «межа розвитку» особистості. І це вже справа сумлінності наставника курсу, як підвести молодь до того, щоб вони заперечили цей примарний міф, який існує до тих пір, поки йому не знаходиться внутрішнє заперечення особистості. Тоді процес дослідницького навчання стає привабливим і приємним. Дорослі, які не вислуховують дітей чи підлітків, –   мають приховану «обдарованість»,  просто не всі здогадуються, що інтуїтивно діти заперечують тільки те, що їм не зрозуміле, не притаманне, не властиве, чого вони ще бояться і неспроможні виконувати практично. Я би порадив наставникам робити висновки на користь того, що запропонували старшокласники, інтуїтивно в заперечені вони знаходять свій шлях у «проблемі» самостійно, і виправляють помилки і вчаться самостійно. Наставнику курсу треба часто проводити аналіз  проблем,  діагностику,  прогнозування,  супроводу обдарованості.





ОРІЄНТОВНЕ календарно-тематичне планування

факультативного курсу «Інформаційне моделювання»


«Інформаційне моделювання»
 (35 годин на рік)
(1 ГОД НА ТИЖДЕНЬ  - 1 СЕМЕСТР (16 тижнів 16 годин),
1 ГОД НА ТИЖДЕНЬ - 2 СЕМЕСТР(19 тижнів 19 годин))
Заняття проводяться в кабінеті 34 кожної середи з 14.45 до 15.45
ТЕМА, ЗМІСТ ЗАНЯТЬ, ПРАКТИЧНІ РОБОТИ
ГОДИН
ДАТА

1.ВСТУП В ІНФОРМАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ
2

1
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Вступ. Логічно-смислова   парадигма  інформаційного моделювання на прикладі аналізу прав дитини в Україні та світі. Порівняльні шкали маркування базових потреб дитини в законах України і в законах скандинавських країн. Порівняльна характеристика стану програмно-методичної інформаційної бази навчальних закладів щодо роботи з обдарованими дітьми в різних країн Європи, зокрема в Україні.
Інформаційні моделювання самоосвіти за кордоном на прикладі інтересів, взірців , установок, цінностей обдарованої особистості.  Значимість прав молодої особи та їх прагматична реалізація під час навчання за кордоном.
Мотивація до використання сучасних засобів та форм самонавчання
 Практична робота 1. Створення учнівського проектного портфоліо «Обдарована дитина».
Проект – це послідовність взаємопов’язаних подій, які відбуваються впродовж встановленого обмеженого проміжку часу та спрямовані на досягнення неповторного і водночас певного результату.
1.       Обрання теми майбутнього проекту, дослідження, дослідної, пошукової, експериментальної роботи на основі корпусу творів вчених.
2.       Визначення матеріалу і напряму прикладного дослідження під час проекту.
3.       Конкретизація пошукової теми та планування поетапного виконання завдань, затвердження робочого варіанта теми проекту.
4.        Визначення мети і завдань та прикладних результатів дослідження з чітко вираженою прикладною спрямованістю і реалізацією головним чином на основі практичних форм і методів організації пошукової роботи.
Вхідне тестування учасників заняття.
1
02.09
2
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Звязок та партнерство освітніх закладів з спеціалізованими науковими закладами.
Практичне значення психологічної допомоги обдарованим дітям. Формалізовані способи реалізації: думок, здобутків, інтересів, взірців в конкуруючому суспільстві.  Складні та прості схеми самореалізації прав дитини засобами задоволення потреб  обдарованої особи. Ознайомлення з Національним центром «Мала академія наук України» та Інститутом обдарованої дитини. Цілеспрямована, комплексна підготовка учнів до участі у Міжнародній конференції «ICYS» та формування команди від навчального закладу.
Практична робота 2. Створення інформаційної  бази для здійснення учнівського проекту «Мої цінності».
1.       Здійснення пошуків потрібної літератури, інформації, сайтів, довідників, словників термінів з теми проекту, дослідження.
2.       Збір та систематизація  матеріалів для проектної та дослідної роботи у власних портфоліо та на електронних носіях.
Моніторінгове тестування учасників заняття.
1
08.09

2.ІНФОРМАЦІЙНІ  ВІЗІЇ ОСОБИСТОСТІ
4

3
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Інформаційні моделі громадських об’єднань дітей,  їхні цілі та дані. Знання про право на інформацію, допомогу та дозволи, як спосіб реалізації обдарованості. Інформаційні моделі органів опіки та піклування.  Інформація про час та місце розташування органів опіки та піклування.  Приклади регіональної та місцевої моделі співпраці дітей з соціальними працівниками та органами опіки.  Способи інформаційного самовираження дітей  як можливість втілити у результатах праці свою індивідуальність та ідеали.
Практична робота 3. Створення та укладання творчих контрактів між учасниками учнівської проектної мережі.
1. Тема контракту.
         2. Цілі, харак­тер і мотиви експериментів, дослідження, творчості за контрактом.
3. Строки роботи за темою контракту.  Кількість завдань  
    і критерії якості результатів дослідження, експериментів, творчості.
4. Види дослідницької, експериментальної, творчої роботи, які необхідно вико­нати.
        5. Методичні реко­мендації, що містять пояснення,  як технологічно викону­вати дослідницькі та експериментальні  завдання.
6. Функції та обовязки  керівника дослідницького проекту творчого контракту.
7. Функції та обовязки головних учасників проекту, творчого контракту.
        8. Зміст діяльності другорядних учасників творчого   контракту.
        9. Джерела, кошторис, фінансування й витратні   матеріа­ли.
       10. Особливості та санкції контракту в разі недотримання строків і критеріїв виконан­ня контракту.
11. Форс-мажорні обставини під час виконання  контракту.
12. Зобов¢язання у виконанні та підписи всіх учасників  контракту.
1
15.09
4
 Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Персональна інформаційна  мережа неповнолітньої особи. Формалізовані риси обдарованості як особливі візії особистості. Інформаційні маркери партріотизму, альтруїзму, космополітизму, тощо. Інформаційні  індикатори інтелекту, інтуїції, тощо.  Рівні верифікації динамічної особи.  Інформаційне моделювання уявної взірцевої особистості.  Реалізація  вроджених задатків та набутих здібностей в конкуруючому середовищі. Інформаційне прогнозування: майбутня кар’єра, фінансовий успіх, завоювання високого становища у суспільстві, посилення впливу на людей. Впровадження інформаційних технологій для створення матеріальних цінностей, необхідних людям практичних і корисних речей.
Практична робота 4. Укладання електронного словника термінів за темою спеціалізації.
1.   Організація пошуків, дослідів, експериментів та потрібної інформації для поетапної реалізації проекту.
2.    Дослідна та пошукова робота з довідниками,  літературою та документальними джерелами (у бібліотеці, (пошук даних у системі Інтернат тощо).
3.    Складання словника термінів(учнівського довідника) за темою проекту, занесення його в учнівське портфоліо.
4.    Постановка мети та обґрунтування актуальності наступних експериментів, дослідів за темою проекту.
5.  Складання плану експериментальної частини проекту.      
1
22.09
5
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Інформаційне моделювання в аспектах здорового глузду і патріотизму. Космополітизм та глобалізація суспільних виявів дітей. Форми та методи  волонтерства неповнолітніх в Україні. Регулярність вияву відношень з дітьми, що проживають за кордоном. Інформаційна модель громадської діяльності у закладі. Поняття банку довіри. Способи  надання допомоги соціально незахищеним членам суспільства. Турбота про власне здоров’я, матеріальну забезпеченість і духовний розвиток.
Практична робота 5.  Створення картотеки ресурсів та списку літератури зі спеціалізації старшокласників.
1. Створення тематичної картотеки ресурсів та літератури і занесення її в учнівське портфоліо.
2. Обробка здобутих відомостей з аналізу використаних джерел.
3. Опис процесу вирішення завдань, постановка експериментів, нако­пичення та опрацювання отриманих даних.
Базове тестування учасників
1
29.09
6
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Етикет порядності в інформаційних мережах. Авторське право на персональний винахід. Патентування винаходів. Проблематика вияву ініціативи та творчості неповнолітніх в закладах освіти. Повнота тотожностей прав і здібностей, їх осмислення у навчанні.  Цінність парадоксів права – як гіпотеза існування протилежностей інтересів. Впровадження психолого-морального забезпечення в практику творчої роботи.
Практична робота 6.  Оформлення робочого варіанта основної  теоретичної частини  дослідної роботи учасниками проекту.
1.       Оформлення списку використаних ресурсів, джерел.
2.       Оформлення робочого варіанта теоретичної  частини проекту, опис відомих  знань,  історії розвитку дослідної, експериментальної та пошукової  роботи  (з переглядом цитат,  їх аналізом ,  вказівкою на використані ресерси, літературу).
3.       Обмін досвідом та знаннями проектної діяльності учнів.
Соціологічне тестування учасника
1
06.10

3. ІНФОРМАЦІЙНА МОДЕЛЬ  ОСОБИСТОСТІ
4

7
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Cпособи комунікації з фахівцями. Збагачення персональної мережі. Синтез мов в одній особі. Інформаційне моделювання проекту як базовий метод персонального прагматизму. Типологічна обробка банку  інформації. Правила нотування і зйомки досліджень і спостережень.  Інформаційні системи пошуку вимірів  інновації.  Інформаційна система маркування феноменів під час творчої роботи. Позиційна система рівнів узгоджень з класичною точкою зору.
Практична робота 7.  Створення експериментальних комп’ютерних моделей, інформаційне забезпечення робочих варіантів основної частини проекту.
1.       Змоделювати різні точки зору та різні ситуації в описах своєї роботи над проектом, виявити приховані можливості створеної лінгвістичної моделі учнівського проекту;
2.       Збагатити лінгвістичну модель власним творчим дорбком, досвідом, узагальнити, установити різноманітні взаємозвязки між компонентами лінгвістичної моделі через включення їх в різні життєві ситуації і переживання їх;
3.       Збереження лінгвістичних моделей  в учнівському портфоліо.
Моніторингове тестування учасників.
1
13.10
8
Етапи конструювання інформаційної моделі як основний метод структурування проекту.   Тестування ініціатив учасників спільної справи. Способи виявлення та усунення недоліків в колективному проекті «Спільна правда».  Виявлення особливостей першого  етапу  інформаційного моделювання проекту:  первинний аналіз властивостей: інтерфейсу, навігації, інфраструктури, функціоналу(складність реальних змін, характер операцій, рівень та структура організації, ієрархія рівнів складових систем  та інше). Вибір знакових систем для адекватної  оцінки припущень, похибок, допусків при реалізації досліджень.
Практична робота 8.  Конструювання інформаційної моделі об’єкту дослідження та ресурсної довідникової бази.  Проектування учнівського блогу  для дослідницького проекту.
1.       Планування , проектування та структурування макету учнівського веб-сайту.
2.       Створення і кодування головних сторінок учнівського веб-сайту на компютері.
3.       Збереження первинної версії веб-сайту  в учнівському портфоліо.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
20.10
9
Психо-лінгвістичний аспект інформаційної моделі  об’єкту дослідження.  Вимоги оптимальної простоти моделі  об’єкту дослідження  і визначення її типології. Протиставлення розуміння знаку і факту:  абстрактне-конкретне,  кодування – факт, норма-стиль, породження-пророджуване.  Виявлення особливостей другого  етапу  інформаційного моделювання. Дослідження інформаційної системи за різними принципами:  рівень взаємодії-ефект,  час-ефект, ергономічні якості, адекватність запитів і відповідей,  тощо. Вибір адекватних каналів зв’язку для комплексного аналізу проектівмаркування їх характеристик у вигляді: кількості функціоналів(індикаторів), операторів(перемикачів), функцій(маячків), що коректно описують  процеси, явища, взаємодії, тощо.
Практична робота 9.   Пошук  і аналіз базових явищ в моделі  обєкту дослідження і розміщення її на автономному веб-сайті та налагодження взаємозвязків між складовими елементами  та способи уявлення  лінгвістичної моделі.
1.       Кодування та налагодження гіперпосилань та взаємозвязків між сторінками блогу  учнівського проекту.
2.       Тестування гіперпосилань та взаємозвязків між сторінками веб-сайту учнівського проекту.
3.       Збереження поточної версії веб-сайту  в учнівському портфоліо.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
03.11
10
Інформаційна модель  об’єкту дослідження.  Вимоги до побудови інформаційного забезпечення віртуальної моделі  об’єкту дослідження  і визначення її типології.  Виявлення особливостей третього  етапу  інформаційного моделювання проекту.  Динаміка змін об’єкту дослідження в різних  системах координат, встановлення взаємозв’язків між параметрами інформаційної моделі.  Формалізація індикаторів виміру параметрів  моделі дослідження і прогнозування поведінки  і зміни за допомогою  реалізації на різних платформах комп’ютерної  техніки.
Практична робота 10.  Створення інформаційної моделі  обєкту дослідження і розміщення її у блозі та налагодження взаємозвязків між складовими елементами та способами уявлення  моделі.
Встановлення для   зацікавлених  учнів правил мовної поведінки на учнівському блозі.
1.       Кодування та налагодження ресурсної бази  для  математичної моделі. Утворення сторінки спільнот зацікавлених учнів і встановлення звязків між сторінками спільнот блогосфери учнівського проекту.
2.       Тестування гіперпосилань та взаємозвязків між сторінками спільнот веб-сайту учнівського проекту.
3.       Збереження поточної версії блогу  в учнівському портфоліо.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.

1
10.11

4.СУЧАСНІ  ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ
22

11
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Інформаційні проекти на прикладах учнівського самоврядування: предмет, завдання. Провід і супровід лідерства. Конструювання інформаційних систем  взаємовиручки. Поняття банку часу.  Інформаційні системи – як інформаційно-логічні узгодження практик та знань. Способи індексування інформації(бази знань) в інформаційних системах. Аналіз очікуваних та отриманих результатів. Комунікаційна складова інформаційної  системи, що забезпечує збирання, пошук, оброблення та пересилання інформації.
Практична робота 11.  Створення умов для користувача компютерними спеціальними та загальними словниками на учнівському блозі.
1.       Кодування та налагодження ресурсної бази  для словників і встановлення зв’язків між термінами, сторінками словників веб-сайту учнівського проекту.
2.       Тестування гіперпосилань та взаємозв’язків між термінами, сторінками словника  веб-сайту учнівського проекту.
3.       Збереження поточної версії веб-сайту  в учнівському портфоліо.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
17.11
12
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Інформаційні технології в пошуково-дослідницькій роботі. Загальна характеристика інформаційного словника (словник, укладений за допомогою компютера, та традиційний словник у компютерній формі). Моделі бази знань та даних в персональній мережі особи: ієрархічна(рівні), реляційна(масиви), мережева(бінарні відношення). Громадське обговорення конкурсних робіт, що поданні у вигляді презентацій до колективного проекту «Спільна правда».
Практична робота 12.  Укладання  компютерних словників на учнівському блозі.
1.       Кодування та налагодження традиційних словників у компютерній формі і встановлення зв’язків між термінами, сторінками словників учнівського проекту.
2.       Тестування гіперпосилань та взаємозв’язків між термінами, сторінками словника  веб-сайту учнівського проекту.
3.       Збереження поточної версії блогу  в учнівському портфоліо.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
24.11
13
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів. Напрями інформаційного моделювання системи. Словник спеціальних  термінів.
Практична робота 13.  Оформлення і виконання робочого варіанта практичної частини проекту.
1.                   Завершення роботи над дослідженням математичної моделі.
2.                   Підготовка і оформлення робочого варіанта практичної частини.
3.                   Підготовка до друку основної теоретичної частини проекту.
4.                   Формулювання висновків.
5.                   Остаточне редагування написаного.
1
1.12
14
Налаштування е-Learning(он-лайн навчання). Розробка  концептуальних засад досліджень в напрямку спеціалізації. Вироблення критеріїв оцінювання власного проекту. Практикум оцінювання конкурсних робіт. Шкала оцінювання від 1 до 12 балів за чотирма критеріями:
-      Відповідність змісту роботи зазначеній меті і завданням;
-      Оригінальність та повнота розкриття змістовної частини;
-      Практична значимість та ефективність використання;
-      Наявність чіткої структури роботи.
Практична робота 14.  Оформлення і виконання основного варіанта практичної частини проекта.
1.                   Завершення роботи над  практичною частиною проекту.
2.                   Підготовка і оформлення основного варіанта практичної частини.
3.                   Підготовка до друку основної практичної частини проекту.
4.                   Формулювання висновків.
5.                    Остаточне редагування написаного з використанням словників.
1
08.12
15
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Режими перегляду та навігаційні можливості під час роботи з творчими продуктами на  Всеукраїнському освітньому порталі «Острів знань». Неформальні точки зору та уточнення потреб користувачів інформаційної системи.
Практична робота 15.  Виготовлення атрибутики учнівського проекту. Марка, емблема, девіз, епіграф, значок, диплом, прайс-листи, буклети, альбоми, музичне супровід(або гімн),  візитки учасників проекту для розповсюдження між іноземними друзями за темою проекту.
1.                   Обговорення та проектування  атрибутики  для проекту.
2.                   Підготовка і оформлення основних атрибутів.
3.                   Виготовлення і друк основної атрибутики  для проекту.
4.                   Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
15.12
16
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Інформаційна система наукового фонду України в Національній бібліотеці ім. В. І. Вернадського. Форми запитів та рівні  доступу до науково-інформаційного ресурсу.  Робота з оцифрованими фондами. Загальна характеристика дослідницької схеми в роботі з іноземними науковими фондами. Концептуальні засади надання дистанційних послуг в електронних бібліотеках. Діалог на трьох рівнях пошуку – новачок, просунутий, експерт. Демонстрація унікальних функцій пошуку, інтуїтивної функціональності і спеціалізовані інструменти робочого процесу.
Практична робота 16.    Розміщення основної атрибутики учнівського проекту в учнівському блозі. Марка, емблема, девіз, епіграф, значок, диплом, прайс-листи, буклети, альбоми, музичне супровід(або гімн),  візитки учасників проекту для розповсюдження між іноземними друзями за темою проекту.
1.                   Оцифровка  атрибутики  для веб-сайту проекту.
2.                   Підготовка до оформлення основних атрибутів на веб-сайті.
3.                   Перевірка і тестування основної атрибутики  на веб-сайті .для проекту.
4.                   Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
22.12
17
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Принципи створення запитів та ключових слів у базі даних наукового фонду України. Опис, умови,  охват  теми, діапазон дат, джерела даних, походження об’єкту дослідження. Знайомство з товариством «Знання», національним  проектом «ВІДКРИТИЙ СВІТ»,  державним агенством з інвестицій та управління національними проектами.
Практична робота 17.    Створення творчої мережі для інтерактивного спілкування учасників проекту на учнівському веб-сайті.
1.       Збір  інформації та створення анкет про  усіх учасників   для інтерактивного спілкування в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка та оформлення сторінок творчої мережі на веб-сайті.
3.       Перевірка і тестування сторінок  на веб-сайті .для проекту.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
29.12
18
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Ефективні і практичні інструменти для керування інформаційними ресурсами. Розміщення і розповсюдження інформації за останні десятиріччя. Загальна характеристика різних типів трактувань та парадигм комп’ютерних, інформаційних, словників(довідників), що надруковані не лише українською мовою.
Практична робота 18.    Створення музею та архіву для інтерактивного спілкування учасників проекту на учнівському веб-сайті.
1.       Збір  інформації та створення музею даних про  корифеїв та  відомих  людей в українській лінгвістиці для створення їхньої повної  біографії, повної бібліографії, архіву праць  і розміщення її в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка та оформлення сторінок музею творчої мережі на веб-сайті.
3.       Перевірка і тестування сторінок музею  на веб-сайті . проекту.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
12.01
19
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Ескпериментальні дослідження в мережі. Комп’ютерні засоби автоматичного опрацювання інформації. Поняття протоколу обміну в мережі. Інформаційні моделі в системах опрацювання тексту. Формати подання інформації. Методи фіксування інформаційних явищ. Метод інформаційного наведення. Інформаційна герменевтика.  Пізнання авторського контексту в текстовій інформації. Тематичний наратив як метод пізнання альтернативних явищ Маркування як метод фіксації видів та типів інформації. Самоаналіз  і самотрансцендентування авторів в інформаційних мережах. Споглядання і наратив.
Практична робота 19.    Дослідження текстів із корпусу класичної спеціальної літератури та лінгвістики в компютерних системах.
1.       Збір  інформації та створення даних про  тексти корифеїв та  відомих  людей в українській літературі та лінгвістиці для створення повної уяви про їхню плідну діяльність,  і розміщення її в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка та оформлення сторінок даних про тексти корифеїв у творчої мережі на веб-сайті.
3.       Перевірка і тестування сторінок даних про тексти корифеїв  на веб-сайті .для проекту.
  1. Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
19.01
20
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Програмовані застосунки для пошуків і досліджень. ПроЛінг Офіс для WINDOWS.  Пролінг™ ОФІС 5.0 Професіонал (SP1) - сімейство програм для роботи з українськими и російськими документами: РУТА® - система перевірки правопису українських и російських текстів; ПЛАЙ™ - російсько-українсько-російський перекладач;  УЛИС™ - російсько-українсько-російський електронний словник; MTSearch™ - пошукова система, що дозволяє здійснювати  повнотекстовий пошук документів на локальному комп’ютері користувача на російській, українській, англійській  і інших мовах на  платформах Microsoft Windows.

Практична робота 20.    Дослідження текстів із корпусу класичної спеціальної літератури та переклад їх фрагментів за допомогою компютерних систем.
1.       Збір  інформації та створення даних про  тексти корифеїв та  відомих  людей в світовій літературі та лінгвістиці для створення повної уяви про їхню плідну діяльність,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка та оформлення сторінок даних про тексти корифеїв у творчої мережі на веб-сайті.
3.       Перевірка і тестування сторінок даних про тексти корифеїв  на веб-сайті .для проекту.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
26.01
21
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Інформаційні складники екзистенційної моделі обдарованої особистості. Чинники, компоненти, умови розвитку та формування психологічної готовності особистості до пошуково-дослідницької діяльності. Внутрішні і зовнішні регулятори станів особи, що виконує пошуково-дослідницьку роботу. Смислотвірна інформаційна здатність особистості. Ціннісні переорієнтації в дослідницькій роботі.  Совість і сумління для себе. Суворий суд над собою. Муки совісті.
Практична робота 21.   Машинний переклад текстів із корпусу класичної спеціальної літератури та лінгвістики в компютерних системах українською мовою.
1.       Збір  інформації про машинні перекладачі  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до машинного перекладу текстів із корпусу класичної світової літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  перекладених українською мовою сторінок текстів корифеїв  світової літератури.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
2.02
22
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Етапи становлення інформаційних систем.  Інстинкт самозбереження  інформаційних систем. Інформаційна війна як результат «допустимих» дозволів та меркантильних інтересів.
Практична робота 22.   Машинний переклад текстів із корпусу класичної спеціальної літератури та лінгвістики в компютерних системах українською мовою.
1.       Збір  інформації про машинні перекладачі  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до машинного перекладу текстів із корпусу класичної світової літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  перекладених українською мовою сторінок текстів корифеїв  світової літератури.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
9.02
23
Налаштування m-Learning(мережеве навчання). Людино-машинні відносини як соціальна проблема інформаційної війни.  Задоволення в цивілізованій формі інтересу дітей до розв’язання персональних проблем і зменшення жорстокості табу на антиморальні прояви.  
Практична робота 23.   Машинний переклад текстів із корпусу класичної спеціальної літератури та лінгвістики в компютерних системах на українську мову.
1.       Збір  інформації про машинні перекладачі  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до машинного перекладу текстів із корпусу класичної російської літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  перекладених українською мовою сторінок текстів корифеїв  світової літератури.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
16.02
24
  Налаштування е-Learning(онлайнове навчання). Штучний інтелект як комп’ютерна модель  інтелекту  людини.  Глобальна трансформація свідомості обдарованої особистості. Формування інноваційної компетентності юних дослідників. 
Практична робота 24.   Проведення експертизи текстів із корпусу класичної української літератури та лінгвістики в компютерних системах.
1.       Збір  інформації про експертизи авторства  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до експертизи  текстів із корпусу класичної математичної  літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  проведених експертиз українською мовою сторінок текстів світових корифеїв  математичної  літератури.
4.       Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
23.02
25
Принципи роботи з базами даних і базами знань.  Способи знаходження фундаментальних сенсів в інформаційних моделях — віри, любові, добра, свободи та відповідальності за прийняті рішення.  Програмно-цільове навантаження проектів   інноваційними продуктами персональної творчості.
Практична робота 25.   Проведення експертизи текстів із корпусу класичної спеціальної літератури та лінгвістики в компютерних системах.
1.       Збір  інформації про експертизи авторства  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до експертизи  текстів із корпусу класичної математичної  літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  проведених експертиз українською мовою сторінок текстів світових корифеїв  математичної  літератури.
Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
2.03
26
Технологічні проблеми створення інформаційних баз спеціальних знань на різних операційних платформах.   Інтерактивні технології в дослідницьких проектах як найбільш перспективна база швидкого інформаційного поновлення. 
Практична робота 26.   Проведення експертизи текстів із корпусу класичної спеціальної літератури та лінгвістики в компютерних системах.
1.       Збір  інформації про експертизи авторства  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до експертизи  текстів із корпусу класичної математичної  літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  проведених експертиз українською мовою сторінок текстів світових корифеїв  математичної  літератури.
Обмін досвідом проектної діяльності учнів.

1
9.03
27
Інформаційна база дослідження. Визначні досягнення українських науковців.  Налаштування е-Learning(онлайнове навчання) 
Практична робота 27.   Проведення експертизи текстів із корпусу класичної енциклопедичної літератури та лінгвістики в компютерних системах.
1.       Збір  інформації про експертизи авторства  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до експертизи  текстів із корпусу класичної математичної  літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  проведених експертиз українською мовою сторінок текстів світових корифеїв  математичної  літератури.
Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
16.03
28
Корпус спеціальних текстів як текстозорієнтована база спеціальних знань.  Налаштування е-Learning(онлайнове навчання). 
Практична робота 28.   Проведення пошуку корпусу текстів класичної математичної літератури та лінгвістики в компютерних системах.
1.       Збір  інформації про експертизи авторства  та створення даних про  їхнє розміщення в мережі Інтернет  для створення повної картини про їх можливості,  і розміщення інформації в творчій мережі веб-сайту проекту.
2.       Підготовка до експертизи  текстів із корпусу класичної математичної  літератури та лінгвістики в комп’ютерних системах українською  мовою.
3.       Перевірка і тестування  проведених експертиз українською мовою сторінок текстів світових корифеїв  математичної  літератури.
Обмін досвідом проектної діяльності учнів.
1
23.03
29
Налаштування m-Learning(мережеве навчання)  та ведення онлайн-консультацій та обмін думками під час веб-конференцій з обдарованими дітьми, які спеціалізуються на однакових напрямках досліджень та пошуків.
Дослідницька  робота 29.   Історії електронних пристроїв опрацювання інформації.
1
06.04
30
Налаштування е-Learning(онлайнове навчання) та використання можливостей мережі Інтернет у спеціальних дослідженнях.
Дослідницька робота 30.   Історія інформаційних війн.
1
13.04
31
Налаштування m-Learning  та ведення онлайн-консультацій з фахівцями та пошук  і систематизація різних ознак та феноменів досліджуваних тем. Створення власного визначення  базових феноменів.
Дослідницька робота 31.   Історія розвитку компютерної техніки, зокрема текстових редакторів, та процесорів.
1
20.04
32
Налаштування m-Learning  та ведення онлайн-консультацій з фахівцями та пошук  і систематизація різних ознак та феноменів обдарованих дітей. Створення власного визначення обдарованості.
Дослідницька робота 32.   Історія розвитку компютерної техніки, зокрема принтерів та видавничих  процесорів.
1
27.04

5.ПРАКТИКУМ З СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ.
3

33
Укладання змісту учнівського портфоліо, робота з гіперпосиланнями в учнівському блозі, створення банерної реклами інформаційних систем.
1
4.05
34
Оформлення основної частини дослідження у формі  потокової презентації. Створення мультимедійних моделей базових феноменів проекту.
1
11.05
35
Конференція. Захист пошуково-дослідних проектів. Узагальненний  аналіз  досягнень та  результатів проекту.  
1
18.05




































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Немає коментарів:

Дописати коментар